Binární opce strategie

23.10.2015 23:01

V případě, že chceme zodpovědně obchodovat binární opce, tak budeme potřebovat strategie. Strategie mohou být v zasadě dvojího typu - bud analytické, nebo technické. Většina obchodníků používá spíše technické strategie, protože by teoreticky meli být o něco jistější. Na druhou stranu analytická analýza je zase mnohem jednodušší a tak ji může aplikovat i nezkušený obchodník. 

 

Já osobně používám kombinaci obojího. A jak to může vypadat? Asi následovně, použiju svou technickou strategii ze které dostanu výstupy o obchodech, které bych měl uzavřít.  Jakmile mám tyto informace, tak navštívím některý z ekonomických kalendářů a sleduji, jestli není v plánu u mého podkladového aktiva nějaké změna kvůli vyhlašování nějakých důlěžitých zpráv. V případě, že není naplánováno žádné vyhlášení, tak obchod vytvořím. V opačné situaci se radši otevření pozice zdržím, než abych riskoval, že mi toto vyhlášení skazí úspěšnost mého obchodu. Podle mě je tohle asi nejlepším řešením, díky kterému lze eliminovat zbytečně prohrané obchody

 

Binární strategie - bez testování ani ránu

Mnoho z Vás si možná našla na internetu nějakou strategii, která by podle tvůrcu měla být úspěšná. Budete jim ovšem slepě věřit a riskovat svojí vlastní peníze, abyste se o tom přesvědčili? Samozřejmě, že ne! Strategii si nejdříve vezmete a otestujete. Testovat můžete binární strategie několika způsoby. Já osobně to dělám tak, že si vytvořím v excelu jednoduchou tabulku ve které mám - čas a cena při vstupu do obchodu, čas a cena při výstupu (po expiraci), zisk a úspěšnost (pouze, jestli obchod byl úspěšný, anebo ne). 
 
Pak vezmu strategii a aplikuji ji do MT4, jakmile dostanu podnět, kdy bych měl vytvořit obchod, tak si to poznamenám. Počkám na to, až opce skončí a všechny zbylé hodnoty do tabulky dopíšu.  Takto se snažím vytvořit, co nejvíce obchodů je jen možné (dokud me to, jak se rika, neomrzi :D). Následně mám skvělý přehled o tom, jaký je můj celkový zisk a jaká je moje celková úspěšnost. A mohu posoudit, zdali je strategie zisková, anebo ne. 
 
Stejného efektu můžete docílit i backtestingem (Testujete podle historie ceny aktiva, jenže při použití tohoto principu už předem víte, jak by obchod skončil, takže do obchodování nezapojíte zadne emoce, jako při testovani zmíněném výše). Poslední možnost, jak binární strategie otestovat je vytvořit se demo účet u nějakého brokera. Demo účet funguje na uplne stejném principu, jako klasický reálný, takže obchodujete na živém trhu. Jediné, co je odlišné je, že neobchodujete s vlastními financemi, ale pouze s nereálnými prostředky (imaginárními žetony)